Isnin, Januari 19, 2004

Hari ini SMKAS dapat pengetua baru. Katanya orang Pantai Timur. Moga dia baik, mudah berkira, tidak konservatif dan mudah mesra dengan kami nanti. Pengetua SMKA, mestilah ustaz. Tak tahu nama apa. Dia datang sekejap dan kemudian balik. Dengarnya akan datang lagi menjelang Februari. Beberapa guru yang berpapasan dengannya pagi tadi memanggilnya "pakcik". Mereka fikir beliau mahu mendaftarkan anaknya (kebetulan ada 2nd intake) di Tingkatan 1. Rupanya dia mahu melaporkan dirinya!

Guru pakar kami Tuan Haji Alias pula naik pangkat sebagai pengetua di SMK Tenang, Labis. Kurang dua tahun lagi nak pensiun. Rasa kehilangan juga. Dia orang kuat KEBIRU dan banyak bersuara bagi pihak guru-guru. Malam esok, kami akan meraikannya di Hotel Sri Pelangi. Dah lapan tahun lebih Haji Alias di sini.

Aku? Aku baru je dua tahun lima bulan sebagai tenaga pengajar di SMKAS. Tapi kira orang lama juga di sini kalau nak disemak pada rekod aku sebagai pelajar pertama SMKAS yang kembali ke sini semula untuk menjadi pengajar. Hehe! Bukan nak bangga, tapi tercatat dalam sejarah sekolah jugalah. Tak ramai yang berani kembali ke sini dulu walaupun ada peluang. Tapi lepas ini, aku rasa, akan ada lagi ex-SMKAS yang akan menuruti aku. Masa

Mengapa aku kembali ke sini? Kalau nak dijawab, jawapannya pasti terkandung perkataan kenangan, sayang, nostalgia, cinta, budi dan beberapa lagi. Nantilah kita cerita. Awal lagi ni. SMKAS ni sekolah bestari. PC bersepah! Bila-bila masa boleh ku"update". Insya ALlah, sementara DIA belum meniup rasa jemu pada aku untuk menatap monitor ini.

Juga, hampir terlupa, terima kasih buat adik aku (rujuk www.dyu.blogspot.com) dan kawannya yang banyak membantu menyediakan blog ini. Tanpa mereka siapalah aku!





0 komentar:

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP