Rabu, Februari 04, 2004

Semalam dan hari ini, sekolah aku mengadakan sambutan Eidil Adha. Petang semalam acara korban. Malam tadi rewang dan makan sup. Pagi ini, ceramah sempena Hari Raya Korban. Tiga ekor lembu tumbang.
Namun sedang syok dengar ceramah pagi tadi, aku terpaksa pula ke Balai Bomba Segamat untuk mesyuarat guru-guru penasihat Kadet Bomba sekolah. Lama juga meeting. Dua setengah jam. Di situ aku bertemu Cikgu Abu Naim Kassan. Alah, pemilik pustakamaya.net itulah. Selamat pengantin baru, cikgu. Hehehe. Itu perkataan pertama aku lafazkan.
Sempat jugalah kami bersembang sekejap sebelum bersurai. Pastinya sekitar hal ehwal sastera. Katanya, Segamat akan jadi tuan rumah Perkampungan Penulis Muda Johor 2004 di samping Karnival Bahasa. Dah dua tahun aku tak dapat hadir bengkel yang dikendalikan oleh PPJ untuk pelajar-pelajar. Insya Allah tahun ini.
Juga, Cikgu Abu Naim kata, dia baru menang saman ke atas sebuah penerbitan yang tidak mebayar royalti buku rujukan tulisannya. Penerbitan itu agak terkemuka juga. Kalau aku sebut, semua orang maklum. Sedikit masa lagi berita ini akan disiarkannya di akhbar. Ya, ini satu cara untuk mengajar penerbit yang selalu menganiayai penulis.

0 komentar:

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP