Ahad, Mei 02, 2004

Sampai di Kampung Belukar Juling, Endau maghrib sore semalam. Hahaha. Pasti kalian tertawa mendengar nama kampung kelahiran saya. Memang begitulah namanya. Banyak versi cerita asal nama kampung. Cerita lain kalilah.

Hari ini hari lahir Rasul Junjungan kita Muhammad ibn Abdillah SAW. Marilah kita membanyakkan selawat dan salam buat baginda. Assolatuwassalam. Dan berbetulan dengan hari lahir sahabat baik saya – Yazed Abdul Rahman – yang bertugas di KDN, Putrajaya. Selamat Hari Lahir ke-27, Zed! Bila nak kahwin? Juga adik saya Muhammad Amin. Selamat Hari Lahir ke-24. Tua dah engkau, ya. Moga panjang usia!

Pernah baca cerpen saya suatu ketika dahulu yang bermula begini?

SAYA tidak tahu apakah alasan paling munasabah untuk diberikan kepada
editor Reformis apabila gagal menyiapkan cerpen dalam tempoh yang
dijanjikan. Biarpun banyak tema yang berlegar-legar dalam kepala,
sayangnya semuanya bagai tidak mesra. Datang sebentar dan kemudiannya
berlalu pergi. Masa terbiar begitu sahaja tanpa sebarang karya.
Lantas saya penuhi masa yang terluang itu -dibauri rasa kecewa
sebenarnya- dengan menulis perutusan ke sana sini. Untung-untung rakan
yang berselerakan di segenap pelosok dunia mampu mengirimkan berita. Dan
dari berita-berita itulah, siapa tahu akan terhasilnya karya!

0 komentar:

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP