Khamis, September 02, 2004

ANWAR BEBAS
Anwar Bebas. Begitu bunyinya SMS yang diterima sebentar tadi. Syukur. Moga keadilan yang masih bersisa terus ditegakkan di mahkamah.

2 September DSAI dibebaskan. Pada 2 September jugalah DSAI dipecat daripada jawatan TPM pada 1998. Saya tak ingat bila DSAI diISAkan. Sebaliknya yang saya ingat, tarikh Sayid Qutb dihukum gantung. Kalau tak silap, 31 Ogos 1966!

PENULIS KAHWINI PENULIS
Cuti baru-baru ini sepasang penulis muda mantan MPR melangsungkan pernikahan mereka. Pasangan Juliana Mohamed (MPR 2000) dan Mohd Hafezin Khadiri (MPR 1996) akhirnya bersatu setelah beberapa tahun mengenali hati budi masing-masing.

Kedua-duanya memang saya kenali malah agak rapat terutama dengan Juliana yang pernah bersama saya dan Nazmi menyertai Bengkel Cerpen Kepezi 2000. Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada kedua mempelai yang baru merasai nikmatnya berumahtangga. Alf mabruk!

Spontan di minda saya terkilas puisi hebat berjudul Lautan di Waktu Subuh karya Zaihasra. Hmmm. Ia puisi yang sesuai saya kira dibaca oleh pasangan yang baru bernikah.



0 komentar:

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP