Khamis, April 21, 2005

Cikgu,
Sejak kehadiranmu, aku bagaikan musafir di padang pasir yang kembali menemukan arah tuju.
Begitukah bunyinya?
Aku menarik nafas dalam-dalam. Payah untuk percaya tetapi itulah hakikatnya. Lain sasaran yang kuharapkan, lain pula balasan yang kuterima. Ini bukan aduan pelanggan memohon bimbingan, tetapi surat cinta!
Bila kubisikkan namamu, aku tergigil rindu. Namun ujudkah namaku di hatimu?
Uhuk!
Hampir aku terbatuk seusai membacanya. Terpisat-pisat juga seketika. Padat. Ringkas. Tetapi tepu makna dan bergaul harapan. Dan aku hanya mampu menggeleng kepala. Hebat lagi dahsyat, seperti kata Cikgu Muiz. Budak-budak sekarang terlalu berani dan kreatif!
Siapa lagi yang berani mengirimnya kalau bukan dia?

Dah baca? Itu petikan cerpen terbaru saya dalam majalah NUR Mei 2005. Terima kasih kak Salina Ibrahim yang sudi menyiarkannya.

0 komentar:

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP