Sabtu, Oktober 07, 2006

LAGI FOTO-FOTO KENANGAN BENGKEL MASTERA 2006 ii
Tiga sekawan yang tidak gentar untuk dirakam bergambar bertiga. Alias Ismail dan Jaya Ramba di samping Saifur Rohman, wartawan Republika yang juga calon S3 di Universiti Gajah Mada. Kepala burung merak sebesar itu hanya bisa
didapati di Taman Bunga Nusantara, Cianjur.
Di Gunung Mas, Puncak Bogor bersama puteri Abdul Hadi WM, si Chen Chen @ Intan Gayatri, wartawan KOSMO dari Terengganu, Alias Ismail dan perakam derita mangsa Tsunami, Sulaiman Tripa dari Banda Acheh.

Bersama Dirman al-Amin dari Indonesia dan Jaya Ramba tatkala mengikuti Seminar Pengajaran Sastera Malaysia/Indonesia di Universiti Pakuan.
Di hadapan kami, Puan Zalila Sharif, Ketua Bahagian Sastera Kebangsaan DBP yang mesra dan sudi bergambar bersama.

Read more...

Isnin, Oktober 02, 2006

2 MAJALAH YANG MESTI DIBELI BULAN INI!


Untuk membaca tulisan Ahadiat Akashah tentang Bengkel Mastera 2006 di Bogor, sila dapatkan Dewan Sastera Oktober 2006 yang baru berada di pasaran.

Jadi tidak timbullah soal mendedahkan keburukan orang di khalayak kerana penulis itu sendiri dengan penuh sedar dan ikhlas sudah mendedahkan dirinya sebagai pembimbing program antarabangsa berprestij itu.

Bacalah artikel Renungan dalam Menungan di Puncak Kemuncak yang sangat menarik untuk diberikan reaksi.


Satu lagi, majalah Tunas Cipta Oktober 2006 yang menampilkan Ina Naim sebagai covernya (alamak, walaupun bertudung tapi lehernya nampak!)

Oh ya, Ina juga sudah bergelar penulis setelah 'mendedahkan' biografi cinta lukanya yang sedang meletup di pasaran (alahai, orang lain pun putus tunang dan putus cinta juga, dik oii!).

Justeru, dapatkanlah juga Tunas Cipta yang khabarnya sedang menghitung hari untuk dikebumikan tanpa talqin (aduhai sedihnya!) sebagai kenang-kenangan sebelum kita hanya dapat mendengar namanya saja pada tahun hadapan!

Read more...

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP