Isnin, April 23, 2007

YANG PALING SAYA BENCI SEPANJANG
BULAN INI


3 komentar:

kluang-man,  4:24 PTG  

salam ust zaid.
mmm..perasaannya sama..
"yang paling dibenci bulan ini"..
bezanya saya tak pergi ke sana. anak-anak sekolah saya sahaja. cuma saya jadi "rimas campur pelik' dengan latihan dah lebih sebulan kat sekolah, yang ambil semua waktu belajar, prep petang, lepas asar, prep malam . hasilnya.. pelajar lambat turun maghrib, masih makan dan mandi masa azan dilaungkan, tidur ketika aktiviti musolla dll. tertanya-tanya dalam diri, apa yang dikejar? nama? kemasyhuran? kehebatan ? apakah matlamat semua ini? hingga mengabaikan yang lain-lain...

subhanALLAH...

zaidakhtar 11:20 PG  

entahlah.

entah apa yang dikejar. saya pun tak tahu.

seminggu saya di Kota Tinggi.
tambah seminggu lagi di Melaka.
maknanya 2 MINGGU saya tak masuk kelas mengajar. dan apabila keputusan merosot, guru juga yang dipersalahkan! malah ibu bapa turut bising mengata, guru selalu mengular dan ponteng mengajar!

kerjaya guru makin gila digasak dengan 'benda-benda' yang tak sepatutnya. pembaziran tenaga dan masa berlaku terlalu berleluasa lantaran kita tidak pasti apa yang kita sasarkan.

maaflah. saya hingga kini, secara peribadi, masih tak percaya dengan retorik kawad kaki. bagi saya, pelajar yang berdisiplin dan akur bahasa hukuman dalam berkawad BELUM PASTI akan lahir sebagai pelajar yang taat dan berdisiplin dalam kehidupannya sehari-hari.

Rai 1:39 PTG  

Salam Zaid.Ni kau pergi perkhemahan kadet bomba kat Melaka?Rasanya yang ni kot kawan aku, cikgu dari SMK Gombak cerita. Dia pun tak masuk ngajar berapa hari dah dan dekat nak gila sebab kena buat kerja gdebak gedebuk sebab mengiring kontinjen kadet bomba selangor.

Oh, untuk entri tentang diskusi rumah pena...tak pernah betul korang ni mengeja nama ayahanda beta, termasuk di blog lutfi dan tn haji shamsudin.Hehehe!

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP