Ahad, Januari 13, 2008

NENEKKU TAK SEDAR DIRI

KUALA LUMPUR 12 Jan. – Seorang wanita yang mempunyai dua orang cucu adalah antara 1,000 orang yang menghadiri hari pertama uji bakat Akademi Fantasia 6 (AF6) di ibu pejabat Astro, di sini hari ini.

Hainina Abd. Halim, 44, yang mempunyai pengalaman 25 tahun menyanyi di kelab malam berkata, dia menyambut baik langkah Astro membenarkan had umur 45 tahun untuk menyertai program realiti TV itu.

“Saya gembira dan memandang perkara ini sebagai satu langkah positif dan setidak-tidaknya orang seperti kami juga dapat menonjolkan bakat masing-masing,” katanya yang berasal dari Sentul.

Sejak musim pertama AF diperkenalkan pada tahun 2003, had umur bagi mereka yang ingin menyertai uji bakat berkenaan adalah dari 18 hingga 27 tahun. Tambahnya, penyertaannya dalam uji bakat berkenaan hanyalah sebagai satu percubaan sahaja dan dia menyerahkan segalanya kepada pihak juri yang akan menilai persembahannya nanti.

“Saya juga tidak gentar untuk sama-sama bersaing dengan peserta lebih muda seandainya saya terpilih antara mereka yang terbaik menyertai AF6 kelak,” jelasnya yang menyampaikan lagu popular Anita Sarawak, Akhirnya Kini Pasti pada uji bakat itu.

Hainina berkata, penyertaannya itu juga tidak diketahui oleh anak perempuannya dan mahu menjadikan ia sebagai satu kejutan.

Luahan Cucu: Nek, saya malu ada nenek yang tak tahu malu macam nenek saya ni! Ini bukan kejutan, nek. Ini namanya menempah tiket ke neraka! Sedarlah, nek, bagi cucumu ini, suara nenek bukan sedap sangat pun. Tambah pula, suara wanita tu aurat, nek. Gunakanlah suara nenek yang 'merdu' tu ketika bermesra dengan datuk. Gunakanlah tubuh nenek yang masih gebu itu untuk 'menggoda' datuk! Bukan untuk menghiburkan dan memuaskan nafsu orang lain. Suara dan tubuh itu pinjam-pinjaman saja, nek. Entah bila akan diambil-Nya semula.

Untuk baca lebih lanjut, sila klik di sini. Atau di sini jika mahu membaca cerpen tentang Artis Jempolan!

0 komentar:

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP