Sabtu, Februari 21, 2009

DOAKU

Sejak sebulan dua ini, lirik dan lagu Doaku oleh Haddad Alwi ini begitu menguasai dan sentiasa berkumandang dari komputer riba saya. Entah mengapa. Saya mulai menikmati nasyid ini lama dahulu tatkala Akhil Hayy mengalunkannya semula dalam album keduanya dua tahun lalu. Namun kini, mendengar alunan instrumentalnya rupanya lebih 'berhantu'.


Bismillah Ya Rahmaanu Ya Rahim Bismillah
Bismillah Yaa Fattahu Ya Halim Bismillah
Ya Allah Ya Mannaanu Ya Karim Ya Allah
Ya Allah Ya Mannaanu Ya Karim Ya Allah
Bismillah, Bismillah, Bismillah

Ya Rabbiy sudilah pandang kami
Terangi jalan gelap ini
Jangan biarkan aku terus sendiri
Mencari mendaki dan berduri

Ya Rabbiy dengarlah doaku ya Rabbiy
Hadirlah dalam kehidupan kematian kami
Cuba dan uji kan kulalui
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim.


4 komentar:

sitisuraya 2:17 PG  

macam best je lagu ni.memang berhantu.

bila lah agaknya 'sesegar nilofar' dapat dibaca.susahnya nak cari buku nan satu ni.hehe

{ uMy } 1:05 PG  

salam alaik~
sama2..
sebetulnya saya harus berterima kasih.
anda masih menulis novel2 ilmiah berunsur islam.
anda antara penulis2 yg saya memang minat dr zaman sekolah =)
terima kasih krn berkunjung.

Tirana 4:26 PG  

Saya pun suka lagu ni... Saya memang peminat haddad alwi

Zaid Akhtar 9:35 PTG  

Siti Suraya,
insya-Allah, akan ketemu hg bukunya nanti.

UmY,
terima kasih atas sokongan.
doa moga istiqamah.

Kak Tirana,
mmg ramai yg suka lagu ni. instrumentalnya saja sudah cukup "power".

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP