Ahad, Januari 24, 2010

PPJ KEMBALI KE SEGAMAT

Setelah lama bagai terhenti denyut nadinya, PPJ (Persatuan Penulis Johor) akhirnya kembali bernafas di Segamat. Tahniah saya ucapkan kepada Ustaz Ahmad Nawawi, Tuan Ainol Hasanal, dan teman-teman mereka di UiTM Segamat yang kembali menggerakkan AJK PPJ Segamat sekali gus menghidupkan program-program ilmu dan sastera di daerah yang segar amat ini. Tahniah juga kepada Ketua 1 PPJ, Tuan Amiruddin Ali yang tidak pernah melupakan kami di daerah asalnya ini..

Justeru, pada sore Ahad minggu lepas telah diadakan satu program dialog di bawah tema Wacana Kepimpinan Bahasa dan Sastera di Perpustakaan Awam Segamat, Segamat Baru. Mudah-mudahan dengan permulaan yang baik dan mengujakan ini, PPJ Segamat akan kembali aktif seperti dulu.

Untuk laporan penuh dan lengkap, silalah ke blog Tuan Rusdi Abdul Rahman yang sanggup bersusah-payah turun dari JB untuk sama-sama menjayakan program ini dan 'meratah' durian Segamat. YNWA!

Memo: Gambar Atas - berpeluang bergambar di sebelah 'Anjang Aki ' (Pak Talib Hassan) yang datang jauh dari Kg. Spang Loi.



1 komentar:

afna,  8:46 PG  

salam,
Saudara Zaid, anjang aki yg saudara maksudkan itu adakah Abdul Talib Hassan yang menulis novel Saga, Warisan..?

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP