Sabtu, April 03, 2010

BIANGLALA BOSPHORUS
DIA, LELAKI YANG PERNAH HADIR

“BAGAIMANA dengan Afham?”
 Saya meneguk liur. Gamam seketika mendengarnya.
Ya, bagaimana harus saya menjawab?
Saya tidak pasti sudah berapa kali pertanyaan sebegitu dihamburkan kepada saya. Ia pertanyaan yang terlalu menyeksa sebenarnya. Terlalu banyak tanda tanya yang mendera dan misteri yang tidak terjawab selama ini. Sewajarnya saya yang baru sahaja tiba meluahkan pertanyaan sebegitu, namun sebaliknya saya pula yang ditujah terlebih dahulu.
Ah, alangkah baiknya jika kalian belajar mengerti!
“Bagaimana dengan lelaki bernama Afham?” ulang Vasiyet lagi.
“Dia lelaki yang pernah muncul di sini,” bisik saya seraya menghela nafas agak panjang.
“Itu aku tahu, dia insan istimewa yang pernah muncul di sini. Mungkin juga di hati engkau. Cuma aku masih tak faham dan tertanya-tanya; ke mana perginya … ke mana hilangnya dia?”

Memo: Bianglala Bosphorus adalah novel bersiri terkini saya yang disiarkan di Majalah Anis. Novel ini adalah sequel kepada novel kedua saya yang terbit pada 2003 iaitu Rona Bosphorus. Untuk mengikuti siri keempatnya, dapatkan Majalah Anis edisi April 2010 yang sudah berada di pasaran sekarang.

3 komentar:

NAZRINCREWS 3:59 PTG  

salam.
ustaz,bile nk buku kan Bianglala Bosphorus ni?

~ciknura~ 7:24 PTG  

Yeah,sudah baca! Paling menarik, Cikgu Abu Hassan Morad yang bagi tau...Haha, bila mahu 'brainstorming'nya Ustaz? BD

S.K,  4:00 PTG  

salam,

"feelinggg" nyaaa, Ustaz ;D

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP