WISATA BANDUNG 1 : Berburu Buku di Palasari

Rabu, November 30, 2011

Minggu pertama cuti. Wisata ke Bandung terlaksana sebagaimana dirancang. Barangkali Bandung adalah surga factory outlet bagi sesetengah orang. Tetapi bagi saya ia antara surga untuk pencinta buku. Penerbangan tambang murah kami tiba lewat malam sewaktu Harimau Muda membaham Garuda. Lalu pada pagi hari pertama lagi kami sudah terbenam dalam lubuk buku di Palasari.
Pusingan pertama ternyata tidak memuaskan hati, lantas kami ke sana lagi pada tengah hari kedua sejurus pulang dari Tangkuban Parahu. Di luar kedai hujan lebat ribut petir langsung tidak mengganggu.

3 komentar:

Nuruddin Azri 7:25 PG  

menarik.banyaknya buku.

Saya ada satu permintaan kepada penulis.

Saya ada menghasilkan beberapa artikel dan puisi Bahasa Melayu di blog saya.Namun,sehingga sekarang saya masih tidak mempunyai 'guru' ataupun pembimbing dalam penulisan saya.

Ya,saya memang berminat dengan bahasa.Semua bahasa saya berminat.

Saya mohon untuk penulis yang semakin meningkat nama dan keranuman penulisan ini untuk dinilai dan dikomen pada puisi saya.

Ini supaya dapat saya meningkatkan lagi mutu kerja saya di samping tidaklah terlalu jauh menyimpang daripada konsep bahasa itu sendiri.

Ini antara link terbaru puisi yang saya berjaya hasilkan baru-baru ini :
http://nuruddinazrizulkifli.blogspot.com/2011/11/atmosfera-politik-tercemar-negara.html

Harap penulis dapat memberi rating dari sudut sastera dan bahasa serta memberi komen dan pandangan terhadap puisi saya itu.

Boleh selitkan juga sebarang kritikan dan teguran untuk penambahbaikan.

Harap jika penulis ada masa bolehlah menjenguk ke laman itu.

Masih dan ingin terus belajar...=)
Ahad, 4 Disember 2011 7:02:00 PG

mxypltk 9:50 PG  

Salam Zaid,

Buku-buku berbahasa Indonesia shj agaknya...atau ada juga buku Bahasa Inggeris, atau Bahasa Melayu kita???


HAKIM

Zaid Akhtar 2:02 PTG  

Sdr Hakim,

macam-macam ada. Tetapi Indonesia memang kaya dengan karya terjemahannya. Buku biografi Steve Jobs saja sudah 3 buah yang diterjemah dan sedang hangat di pasaran sana.

Kalau di Jakarta, elok kita ke Kwitang. Di Bandung, Palasarilah tempatnya.

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP