SELEPAS SALJU SAKINAH

Sabtu, April 07, 2012


Akhirnya yang dinanti-nanti tiba jua. Selepas Salju Sakinah terbit pada 2008, inilah buku saya yang terbaru. Ia merupakan kumpulan cerpen saya yang pertama. Dan setelah hampir 19 tahun menulis, baru tahun ini dapat menghimpunkan dan menerbitkan kompilasi cerpen peribadi. 

Kumpulan cerpen ini adalah koleksi cerpen remaja yang saya karang dari tahun 1997 hingga 2008. Ada 15 buah cerpen semuanya. Ada beberapa cerpen lain juga yang saya gugurkan, Namun cerpen-cerpen yang menjadi semacam titik taaruf saya kepada segolongan pembaca masih saya senaraikan. Antaranya, cerpen Nil Masih Mengalir, Cinta Kala Gegar Jakarta, Risik, Pendedahan dan beberapa lagi.

Terima kasih kepada pihak Telaga Biru yang bersedia menerbitkan kumpulan cerpen ini. Sebetulnya, tidak banyak penerbit yang sudi menerbitkan antologi sebegini berbanding novel dan buku umum yang lebih mendapat sambutan dalam pasaran. Moga kolaborasi ini memberi manfaat bersama.

Selamat menikmati Bayu Dingin Mediterranean!

3 komentar:

Rusdi Abd Rahman 7:07 PTG  

Cikgu,
Buku ini boleh dipilih untuk Bicara Karya Sastera Negeri Johor 2012 suatu hari nanti ya...

Zaid Akhtar 8:18 PTG  

Tuan RAR,
Insya-Allah.
:-)

Awrapurnama 10:01 PTG  

tahniah.
nak beli buku ni di pesta buku.
moga2 ada. =)

Catat Ulasan

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP